Na czym polega audyt social media i kiedy warto go zlecić?

Audyt social media to analiza, która pozwala określić, w jakiej sytuacji znajduje się Twoja marka i do jak licznego grona odbiorców dociera. Przyjrzenie się zamieszczanym treściom pozwala stwierdzić, co przyciąga użytkowników, a co ich nie interesuje. Dowiadujemy się po prostu, jakie kroki powinniśmy podjąć aby osiągnąć więcej wyświetleń!

Jakie pytania warto sobie postawić?

Tak naprawdę nie ma sensu przeprowadzać audytu, jeśli nie wiemy, czego chcemy się dowiedzieć. Rzecz jasna, dostaniemy suche dane liczbowe, musimy jednak zastanowić się, na jakie pytania odpowiadają. Zwyczajne „co mógłbym zrobić lepiej?” rozbija się tu na wiele czynników.

  • Czy forma i treść jest odpowiednia? Czy marka stylistycznie pasuje do obecnych trendów?
  • Czy moje treści trafiają do różnych użytkowników? Może powinny być bardziej bezpośrednie lub nowoczesne?
  • Czy wchodzę w interakcje z odbiorcami?
  • Jakie rodzaje postów i „przynęt” najlepiej przyciągają moich odbiorców?
  • Czy moje media są zintegrowane i można np. z łatwością dostać się z Facebooka na Twittera?
  • Czy nie nadużywam hashtagów i emoji (a może ich brakuje)?
  • Czy powinienem zdecydować się na pomoc?

Jeśli chcesz pomocy – czy warto zlecić audyt?

Audyt u odpowiedniej agencji przede wszystkim pozwoli określić, jakie działania podejmuje konkurencja. Wiedząc, co robią inni, z powodzeniem ustalimy, czego brakuje w nasze strategii promocyjnej. Agencja przede wszystkim wnioskuje – dzięki jej pomocy poznamy nie tylko odpowiedzi na nurtujące nas pytania, ale także możliwe rozwiązania – np. zastosowanie influencer marketingu. Dyskusja pozwoli określić kierunek działania: działania, które pozwoli trafić do większej liczby odbiorców.

Usługi tego typu świadczy na przykład agencja influencer marketing. Po audycie można zatrudnić agencję do podjęcia konkretnych działań – jeśli Internet nie jest miejscem dla nas lub nie potrafimy trafić do społeczności, zawsze ktoś może zrobić to za nas. Warto się na to zdecydować, ponieważ aktywność w mediach społecznościowych i nawiązywanie interakcji z odbiorcami poprawia naszą pozycję i zwiększa świadomość marki.