Dlaczego kampanie RTB są tak skutecznym narzędziem marketingu? Wyjaśniamy!

Walka o klienta trwa od dawna. Kiedyś głównie w telewizji czy radiu, dzisiaj w znacznej części przeniosła się do Internetu. Reklamodawcy codziennie zachodzą w głowę, zastanawiając się, jakich metod użyć, by zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i sprzedaż. Chociaż nowych sposobów ciągle przybywa, nie wszystkie pozwalają na zrealizowanie założeń, a niekiedy generują spore straty w firmie.

Z duchem czasu

Żeby wyróżnić się w tłumie, należy korzystać z nowoczesnych rozwiązań. Real-Time Bidding to jedna z ciekawszych, współczesnych form reklamowych. Jej działanie opiera się na wykupieniu powierzchni reklamowych poprzez branie udziału w licznych aukcjach w czasie rzeczywistym. W praktyce oznacza to, że zakup miejsca odbywa się dokładnie wtedy, kiedy internauta przegląda dany serwis.

Jak wybrać?

Kampanie RTB są nieco skomplikowane, szczególnie dla początkujących użytkowników. Niektóre platformy gwarantują pełną obsługę, tym samym zdejmując z nas konieczność ustawiania emisji. Inne z kolei dają nam pełną dowolność obsługi. Jeśli jednak nie mamy zbyt dużego doświadczenia lub po prostu brakuje nam czasu na zagłębianie tajników RTB, skorzystajmy z pomocy specjalistów. Taką formą usługi zajmuje się między innymi dom mediowy. Warszawa, to miasto które z pewnością daje nam ogromny wybór firm, z którymi możemy współpracować, jedną z nich jest Fabryka Marketingu.

Kolejną kwestią, na którą powinniśmy zwrócić uwagę wybierając platformę RTB jest zbiór danych o użytkownikach. Im dokładniejszy, tym lepiej – będziemy mieli wtedy większą szansę na dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej.

Skuteczność przede wszystkim

Jedną z największych zalet RTB są niskie koszty, przy jednocześnie wysokim zwrocie z inwestycji. Wybierając tę formę promocji mamy do dyspozycji ogromną bazę stron internetowych, na których możemy wyświetlać swoje komunikaty. Real-Time Bidding ciągle się rozwija, dlatego też z miesiąca na miesiąc w bazach pojawiają się kolejne witryny, często bardzo wysokiej jakości. RTB pozwala także na dość dokładne targetowanie. Na większości platform możemy wybrać dane ogólne takie jak demografia czy zainteresowania, a niekiedy mamy możliwość utworzenia dokładnego profilu użytkownika, który spełnia większość naszych wymagań.