Reklama na stojaku, czyli prosty sposób na budowanie wizerunku firmy

Słyszałeś kiedyś o takim słowie jak branding? A może interesowałeś się kiedykolwiek kreowaniem wizerunku nowo powstałych przedsiębiorstw? Dzisiaj postaramy się połączyć oba te tematy i nawiązać również do sposobów na budowanie świadomości marki – właśnie za pomocą potykaczy reklamowych. Zastanawiasz się jak to zrobić i czy ma to w ogóle jakikolwiek sens we współczesnej dobie internetu? Sprawdź sam!

Pojęcie branding – co to tak naprawdę znaczy?

To bardzo obszerny i złożony temat, ale postaramy się jak najkrócej i najprościej wytłumaczyć Ci, czym zajmuje się dokładnie branding. Sama nazwa pochodzi od słowa brand, czyli marka. Natomiast całe pojęcie dotyczy właśnie kreowania wizerunku firm i budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów, ale nie tylko.

Branding może zajmować się szeroko pojmowanymi działaniami marketingowymi, które mają na celu zwiększyć zasięgi firmy o nowych klientów. Marka ma być konkurencyjna i przede wszystkim pozytywnie kojarzona wśród konkretnej grupy odbiorców. Chodzi o tworzenie kultury firmy, by wyróżniała się na tle konkurencji pewnymi unikalnymi cechami i wartościami. Dobrze jeśli branding łączony jest bezpośrednio ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – w skrócie CSR, która ma na celu zmianę wewnętrznej organizacji i mentalności przedsiębiorstwa. Wszystko to dąży do społecznej odpowiedzialności, jaką jest przykładowo oferowanie swoim pracownikom dodatkowych świadczeń, możliwości rozwoju i awansowania. Dodatkowo firmy coraz częściej stawiają na wizerunek eco friendly, czyli przyjazny dla środowiska.

W ten sposób zmienia się postrzeganie firmy przez ludzi z zewnątrz, którzy chętniej podejmą się tam pracy, zaczną częściej korzystać z jej produktów lub usług lub zaproponują współpracę na zasadzie B2B. Jak widać, możliwości pojawia się cała masa, a wystarczy dobrze zaplanować branding w swojej firmie i rozwijać się w błyskawicznym tempie.

Potykacz reklamowy – jak może pomóc w kreowaniu wizerunku firmy?

Powstaje teraz zasadnicze pytanie – jak zwykły potykacz drewniany ma przynieść Ci sukces i budować świadomość Twojej marki? Przecież mamy obecnie zupełnie inne i bardziej nowoczesne metody, jak na przykład działania agencji marketingowych, które opierają się w dużej mierze na technologiach i internecie.

Jednak tradycyjne sposoby reklamowania się nadal traktowane są na równi i często wykorzystywane zarówno przez początkujących przedsiębiorców, jak i większe korporacje. Mowa tutaj głównie o rynkach lokalnych, gdzie możesz dotrzeć bezpośrednio do różnych przechodniów. Najważniejsza w tym przypadku jest lokalizacja potykacza, ponieważ ustawiony w centrum miasta będzie miał większe prawdopodobieństwo zobaczenia i zapamiętania przez potencjalnych klientów. Jednak musisz wziąć też pod uwagę specyfikę Twojej branży.

Załóżmy, że jesteś właścicielem sklepu online z wędkami i akcesoriami do łowienia ryb. Zatem gdzie w pierwszej kolejności ustawiłbyś swój potykacz reklamowy? Raczej słabym pomysłem byłby rynek w środku miasta, a o wiele lepiej sprawdziłaby się miejscowości słynąca z pięknym stawów i jezior, gdzie można spędzić czas nad wodą i łowić ryby. To tylko przykład, ale chcemy, byś zrozumiał istotę umiejscowienia potykacza, gdzie mogą spotkać go Twoim potencjalni klienci.

Kolejną ważną kwestią jest tutaj treść na potykaczu. Jak wspomnieliśmy wcześniej, branding jest dość obszernym pojęciem, które można rozumieć dwojako. Twoim zadaniem jest obmyślenie skutecznej i realnej strategii wizerunkowej dla swojego biznesu. Można wyróżnić kilka koniecznym do spełnienia wymogów:

  • przechodnie mają zapamiętać Twoje logo lub nazwę marki – wystarczy ciekawa szata graficzna czy chwytliwa nazwa własna;
  • obserwatorzy mają uzyskać jasną odpowiedź – jeśli masz do zaoferowania konkretny produkt lub usługę, umieść ją w centrum reklamy, by od razu było wiadomo z czym wychodzisz naprzeciw klienta;
  • uświadom odbiorcy problem – warto czasami za pomocą gry słownej czy wymownej grafiki zwrócić uwagę na szczególny problem, który Ty oczywiście jesteś w stanie rozwiązać.

Niech te wszystkie wskazówki będą dla Ciebie drogowskazem w budowaniu świadomości marki. Pamiętaj, że nie zawsze opiera się to wyłącznie na kosztownych działaniach marketingowych, a czasami trzeba sięgnąć po sprawdzone i tradycyjne środki, jakimi w tym przypadku są drewniane potykacze reklamowe.