
Reklama jest dźwignią handlu, ale nie tylko. Jest to także sposób na sukces dla wielu przedsiębiorstw. Dzięki gadżetom reklamowym można zaprezentować obszar działalności swojej firmy. Jednak warto kierować się pewnymi zasadami przy ich wyborze.
Nie trzeba nikomu powtarzać, że wręczanie gadżetów w formie prezentów buduje pozytywną relację pomiędzy klientem a przedsiębiorcą. Pojawiają się także pytania co powinno się znaleźć na takim gadżecie. Zwykle można postawić na logo, informacje o firmie i hasło reklamowe. Jednak niektóre z nich mają mniejszą przestrzeń roboczą. O ile kubki z nadrukiem pomieszczą więcej informacji, tak w przypadku smyczy może być problem. Klient, który otrzyma taki gadżet będzie przypominał sobie o firmie za każdym razem, kiedy spojrzy na kubek czy też inny gadżet reklamowy, który dostał w prezencie. Jest także prawdopodobieństwo, że trafią dalej, rozszerzając w ten sposób krąg zainteresowanych daną firmą.
Nie mogą to być byle jakie gadżety reklamowe. Przede wszystkim powinny być estetyczne. Najlepiej, jakby kojarzyły się klientowi z przedmiotami codziennego użytku. Nie chcemy, aby od razu po wręczeniu były wyrzucane do kosza. Warto zastanowić się, do jakiej grupy klientów kierujemy upominki. Jeśli jest to wielka konferencja to upominek w postaci małego kalendarzyka może nieco urazić. Gadżety reklamowe są idealnym narzędziem, które może przyciągnąć nowych klientów. Potencjalny upominek może przypominać o firmie na długi czas, dlatego warto pomyśleć także o jego trwałości. Oczywiście gadżety nie zastąpią innych metod promowania marki. Podczas planowania działania reklamowego warto uwzględnić także
gadżety reklamowe.