Automatyzacja marketingu to metoda prowadzenia działań marketingowych w oparciu o wykorzystanie narzędzi elektronicznych. Zapewnia wiele korzyści, wiążących się zwłaszcza z oszczędnością czasu i pieniędzy, a także zwiększeniem skuteczności kampanii marketingowych.
Jakie procesy usprawnia marketing automation?
Dzięki zastosowaniu automatyzacji można uniknąć konieczności ręcznego wykonywania żmudnych i czasochłonnych zadań, takich jak np. pozyskiwanie, analiza i przetwarzanie danych na temat klientów. Narzędzia marketing automation ułatwiają zdobywanie leadów sprzedażowych oraz usprawniają proces komunikacji z klientami. Automatyzacja pozwala na wysyłanie maili jednocześnie do szerokich grup użytkowników. Umożliwia także wyświetlanie spersonalizowanej reklamy, wysyłanie automatycznych wiadomości w mediach społecznościowych, publikację wpisów czy dodawanie komentarzy. Treści mogą być dodawane przez oprogramowanie w zaplanowanym wcześniej czasie.
Korzyści płynące z automatyzacji marketingu
Korzystanie z narzędzi marketing automation pozwala zaoszczędzić cenny czas, który można przeznaczyć np. na dopracowywanie bezpośredniej komunikacji z klientem czy realizację innych procesów biznesowych. Do kluczowych korzyści można zaliczyć optymalizację budżetu oraz zwiększenie zysków.
Pułapka nieprzemyślanej automatyzacji
Automatyzacja w marketingu wiąże się ze sporym ryzykiem w przypadku jej stosowania w sposób nieprzemyślany. Kluczowe jest to, aby skierować przekaz marketingowy do tych użytkowników, którzy mogą być faktycznie zainteresowani ofertą. W przeciwnym razie komunikat zapewne zostanie potraktowany jako spam i jedynie wzbudzi irytację u odbiorców. Należy więc uwzględnić segmentację grup. Warto wykorzystywać zwłaszcza informacje zebrane na podstawie zachowań użytkowników przeglądających stronę – np. spędzony na niej czas czy odwiedzone podstrony.
Aby poszerzyć swoją wiedzę na temat automatyzacji marketingu, warto korzystać z bezpłatnej wiedzy dostępnej w internecie – np. na blogu agencji Adnext.