Klocki hamulcowe Brembo – przegląd produktów, serii, właściwości.

Przyjęło się, że klocki hamulcowe Brembo są klockami sportowymi. Jednak tak wcale nie musi być. Prostym przykładem może być odniesienie do samochodów osobowych. Samochody dostępne na rynku występują w wersji klasycznej, jednak mają one również swoje modyfikacje sportowe. Subaru posiada wersję WRX STI, Mercedes Benz model CLA 45 AMG, a BMW – samochód M3. Przykładów jest wiele. Właśnie dlatego zastanawiając się nad zakupem klocków hamulcowych marki Brembo, należy sprawdzić, jakie jest ich przeznaczenie. Specjaliści klasyfikują klocki Brembo w dwóch kategoriach: do jazdy sportowej oraz do jazdy codziennej – najbardziej charakterystycznej dla większości kierowców. Właśnie ze względu na wspomnianą kategorię – marka Brembo, pochodząca z Włoch przygotowała specjalne produkty. Jednymi z nich są przeznaczone do jazdy sportowej dwie serie klocków hamulcowych – FM1000 oraz HP2000.

FM1000 to model, który produkowany jest przez firmę Ferodo Racing współpracującą z
Brembo. Specjaliści podkreślają, że ten model może być porównywany ze względu na swoje
właściwości do serii DS2500. Klocki mają organiczny skład, który jest dodatkowo wzmacniany.
To, co je wyróżnia to bardzo dobry współczynnik tarcia, równy nawet w zmiennych zakresach
temperaturowych. Jego granica to ok. 500 stopni Celsjusza. Ta właściwość wpływa na
odpowiednią modulację. Nie jest to jednak produkt bez wad. Największym minusem jest
konieczność ich rozgrzania. Seria FM1000 określana jest jako mało dostępna. Obecnie
przeznaczona jest kilkudziesięciu modeli pojazdów. Na minus w tym modelu jest także brak
homologacji ECE R90.
Klocki hamulcowe z serii HP2000 to zdecydowanie lepszy produkt. Wyższa wydajność sprawia, że królują one nad FM1000. Seria posiada homologację ECE R90, co oznacza, że klocki mogą być wykorzystywane do jazdy na drogach publicznych. Minusem jest jednak dość wąskie przeznaczenie. Mieszanka Brembo HP2000 stosowana jest w seryjnych klockach takich modeli, jak Audi RS, Porsche 911, BMW M5 itd. Zdarza się, że jest ona używana podczas procesu produkcyjnego okładzin do Big brake kit Brembo GT.

Więcej na temat klocków hamulcowych Brembo

OEM to jeden z podstawowych, flagowych produktów marki Brembo. Jest to seria okładzin o doskonałych parametrach. Dzięki temu stanowią one doskonały zamiennik dla oryginalnych części. Produkty te są najwyższej jakości i decyduje się na nie bardzo liczba grupa kierowców.
Osoby, które nie wyobrażają sobie życia bez dynamicznej jazdy, czy sportowego pazura
powinny zdecydować się na serię Xtra. Zawiera ona nie tylko same klocki hamulcowe.
Oferowane są także specjalne tarcze włoskiej marki, które są nawiercane. Jest to nowość na rynku, dlatego ciężko mówić o konkretnych parametrach i działaniu. Włoska marka twierdzi jednak na podstawie przeprowadzonych testów, że nowa seria Xtra nie przegrzewa się, a co więcej, zapewnia odpowiednie współczynnik tarcia. Jedno jest pewne – posiada homologację ECE R90. To z kolei może świadczyć o jakości zbliżonej do serii OEM. Marka Brembo zapewnia jednak, że w tym przypadku odporność na temperaturę jest zdecydowanie wyższa. Poprawie uległa także modulacja. Na podstawie tych informacji może stwierdzić, że seria Xtra mogłaby stanąć do pojedynku z Hawk HPS, EBC Green Stuff czy Power Stop Z16. Wiele osób ma także pewne wątpliwości wobec tego, czy firma Brembo produkuje klocki hamulcowe, czy tylko podpisuje się pod produktem innych koncernów działających na jej zlecenie. W przypadku wymienionych klocków hamulcowych FM1000 oraz HP2000 można bez wątpienia stwierdzić, że ich produkcją zajęła się firma Ferodo Racing. To powoduje między innymi pomyłki między dwoma seriami FM1000 i DS2500. Serie OEM i Xtra produkowane są także przez włoskie fabryki. Na wszystkich tych produktach widnieje oznaczenie „Made in EU”.

Brakestock.pl