Jak zorganizować udany event?

catering dla firm łódź

Zorganizowanie dobrego eventu biznesowego to nie lada wyzwanie. Wymaga to bardzo dużo czasu, który jednak nie zawsze mamy. Z pomocą przychodzą nam wyspecjalizowane w tym firmy. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google hasło catering dla firm Łódź, Warszawa, czy Poznań, a ogłoszeń będzie bez liku. Na co zwrócić uwagę organizując firmowe wydarzenie?

Miejsce i data wydarzenia

Wybór miejsca to jeden z najistotniejszych elementów przy organizacji jakiegokolwiek wydarzenia. W zależności od jego charakteru i zaplanowanych atrakcji może to być, chociażby impreza plenerowa, która doskonale sprawdzi się przy organizacji letnich firmowych pikników. Jeśli jednak organizowany event będzie miał charakter biznesowy czy konferencyjny, to lepiej sprawdzą się specjalnie przygotowane do tego celu sale. Co więcej, wybierając miejsce wydarzenia, należy sprawdzić znajdującą się przy nim infrastrukturę. Czy goście będą mieli miejsce do zaparkowania samochodu? Czy w przypadku kilkudniowego eventu goście mają możliwość zarezerwowania hotelu w pobliżu? Te pytania trzeba koniecznie zadać sobie przed wyborem miejsca, ponieważ są to czynniki, które wpływają na ogólny odbiór organizowanego wydarzenia. Data również powinna być przemyślana – jeśli organizujemy imprezę wewnętrzną dla pracowników, warto zrobić to po wysokim okresie urlopowym. Jeśli jednak event ma mieć charakter biznesowy, a zapraszani są na niego dyrektorzy czy przedstawiciele innych firm, dobrze jest zorientować się, czy w tym czasie nie jest już organizowana konkurencyjna konferencja.

Odpowiednio dobrany catering

Catering jest jednym z najważniejszych punktów każdego dobrego eventu, dlatego tak ważne jest odpowiednie dobranie go. W zależności od charakteru imprezy i zaproszonych gości należy go zróżnicować. Inne dania zaproponować można na mniej formalnym, firmowym evencie, skierowanym głównie dla wewnętrznych pracowników, a zupełnie inne menu będzie odpowiednie dla biznesowego bankietu czy konferencji. Warto jest zwrócić uwagę na indywidualne preferencje gości takie jak diety wegetariańskie, czy alergie pokarmowe. Jest to szczególnie istotne w przypadku organizowania eventów, na które zapraszani są przedstawiciele organizacji pozarządowych, zwłaszcza tych, które walczą o prawa zwierząt lub ochronę przyrody.

Promocja organizowanego eventu

Odpowiednia promocja organizowanego to klucz do sukcesu. W przypadków wewnętrznych imprez dobrze jest zadbać, aby wszyscy pracownicy wiedzieli, że firmowe wydarzenie będzie miało miejsce. Można do tego celu wykorzystać komunikację mailową lub zaproszenia przygotowane w pomieszczeniach socjalnych. Duże eventy wymagają proporcjonalnie dużej promocji. Warto jest przygotować listę gości z wyprzedzeniem oraz zadbać o skuteczną promocję, zwłaszcza w Internecie. Pomocne okazać się może także uzyskanie partnerów medialnych, z którymi współpraca przyniesie obopólne korzyści.