Jak zdobyć stałego klienta?

Posiadanie stałych klientów to dla firmy wiele korzyści. Nie tylko to do nas, a nie do kogoś innego trafia zysk, ale też takie osoby są najlepszymi ambasadorami marki – bo markę mają nie tylko koncerny modowe i warto dbać o swoją.

Wdrażaj programy lojalnościowe

Najprostszym, a przy tym przynoszącym znakomite rezultaty, sposobem przywiązania do siebie klienta jest wdrażanie programów lojalnościowych. Jeżeli chcesz, by stali klienci poczuli się „zadbani” organizuj stałe akcje i programy lojalnościowe zachęcające do powtórnego kupna czy skorzystania z usługi. Nie jest to trudne przy małej firmie, jednak większej przyda się partner, którego domeną jest obsługa programów lojalnościowych. Wiedząc, że może liczyć na zniżkę czy gratis, klient chętnie do nas wróci, a jeśli wartość takiego bonusu zależeć będzie od czasu, przez który jest z nami czy od sumy wydanych kwot, czy pojawia się w zbieraniu punktów element gry i zabawy, to na pewno powracać będzie częściej, niż zrobienie zakupów jest rzeczywiście niezbędne.

Zbuduj społeczność

Innym ważnym aspektem jest budowanie społeczności wokół naszej marki czy produktu. Firma to nie tylko produkt lub usługa, ale zapisanie się w świadomości konsumenta. Tu świetnie sprawdzają się media społecznościowe, które pozwalają na obudowanie marki bądź produktu pewną ideą, mogącą zbudować aktywną i zaangażowaną społeczność. Dziel się z fanami tym, co słychać w firmie, pytaj jakie innowacje wprowadzić. Pomysłów na posty, jakie warto umieszczać, jest dużo. Warto także zadbać o ich atrakcyjną oprawę wizualną. Mogą to być przydatne infografiki, różnego rodzaju ciekawostki, zapowiedzi nowości, porady. Od czasu do czasu warto pokazać też firmę trochę od kuchni. Świetnie będą się prezentować zdjęcia Twojego produktu w ładnym otoczeniu czy nadesłanie przez klientów. Gdy planujesz wprowadzenie nowego produktu, możesz stopniowo uchylać rąbka tajemnicy. Dobierz sposób komunikacji do danego medium i bądź konsekwentny w stylu wypowiedzi i elementów graficznych. Pamiętaj, że publikowane treści nie mogą być zwyczajną reklamą czy suchym opisem. Fani na portalach społecznościowych chętnie będą reagować (dzięki czemu więcej osób je zobaczy) na wartościowe, przydatne informacje czy piękne zdjęcia. Treści powinny być powiązane z firmą, ale nienachalne. Media społecznościowe to także miejsce, gdzie możesz pokazać osobowość, charakter marki. I jeszcze jedno – nie unikaj dyskusji, reaguj na problemy, doceniaj zaangażowanie. Aktywni fani to najlepsza darmowa reklama.

Artykuł powstał przy współpracy z International School Gimnazjum Dwujęzyczne Warszawa