
Czym jest kampania digitalowa?
Taką kampanią nazywa się proces reklamowy w sieci. Jest to docieranie do klienta w sposób cyfrowy, za pośrednictwem różnych kanałów. To w ogóle określenie wszystkich działań w sieci, które są działaniami bezpośrednio docierającymi do odbiorców, ale poprzez cyfrowe nośniki. W skład kampanii digitalowej wchodzą zatem nie tylko media społecznościowe, ale także mailing, pop-up oraz reklamy personalizowane na różnego rodzaju stronach internetowych.
Punkt pierwszy – cel kampanii
Kreacja reklamowa ma znaczenie dla kształtu finansów firmy. Dlatego cała kampania powinna być przygotowana dokładnie, a zacząć trzeba od określenia jej celu. Nie można proponować kampanii całościowej, czyli docierającej do każdego. Za celem stoi zatem określenie odbiorcy firmy i skierowanie do niego komunikatu za pomocą środków cyfrowych. To sprawia, że kampania ma szanse powodzenia.
Punkt drugi – środki wyrazu
Kampania digitalowa musi być dokładnie zaplanowana także pod kątem tego, w jakiej formie dotrze do odbiorcy. Możliwości w sieci jest wiele, ale nie warto korzystać z każdej w każdej sytuacji. Trzeba dokładnie zobaczyć, jakich treści oczekuje odbiorca – klient podstawowy i docelowy. To w taką formę reklamy warto zainwestować i postawić na nią. Jeśli jest to odbiorca aktywny w social mediach, tam należy położyć nacisk. Ale jeśli korzysta częściej np. z serwisu YouTube, to w nim można skupić swoje działania. Nie oznacza to, że taka kreacja reklamowa jest jedyną i trzeba odpuścić pozostałe, ale na niej należy zbudować podstawę działania.
Punkt trzeci – efekt
Mierzenie efektu jest kluczem do zmian, które mają na celu stworzyć najlepszą i najbardziej skuteczną digitalową kampanię reklamową. Dlatego nieustanne monitorowanie zmian jest drogą do sukcesu.