Firma kurierska czy broker kurierski? Czyje usługi będą korzystniejsze dla Twojego biznesu?

Właściciele e-sklepów i innych firm często zastanawiają się, które rozwiązania będzie korzystniejsze dla ich przedsiębiorstwa – pośrednik czy kurier? Wybór odpowiedniej opcji ma duże znaczenie, dlatego warto znać najważniejsze informacje, dotyczące współpracy z pośrednikiem i firmą przewozową.

Oszczędność pieniędzy

Cena oferowana przez brokera obejmuje opłaty firmy kurierskiej oraz prowizję. Pośrednicy nierzadko potrafią wynegocjować atrakcyjne stawki z popularnymi przewoźnikami. Przedsiębiorcy, korzystając z usług brokerów, mogą sporo zaoszczędzić, jeśli nadają paczki w ramach standardowych przesyłek. Wiele firm, jak np. DPD lub FedEx ma dla klientów biznesowych specjalne oferty. Za dziesięciokilogramową przesyłkę w ramach standardowych usług trzeba zapłacić 12,89 złotych. W ofercie biznesowej cena ta jest niższa o sześćdziesiąt groszy. Stawki uzależnione są od ilości nadawanych paczek. Im więcej paczek firma wysyła każdego miesiąca, tym większe rabaty ona otrzymuje. Szczegółowe informacje na temat cennika biznesowego usług FedEx dostępnych za pośrednictwem brokera znaleźć można na stronie https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/fedex.

Umowa z kurierem

Przedsiębiorca może zdecydować się na podpisanie zobowiązania z firmą przewozową. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku niewywiązania się z umowy, mogą zostać nałożone sankcje finansowe. Firma będzie musiała zapłacić za ilość wcześniej zdeklarowanych wysyłek, a nie faktycznie nadanych paczek. W przypadku małych przedsiębiorstw, niemających dużej liczby lojalnych klientów, jest to więc dość ryzykowne rozwiązanie. Korzystanie z usług brokerów nie wymaga podpisywania umów i deklarowania miesięcznej liczby zamówień. Wystarczy założyć konto na stronie internetowej pośrednika.

Możliwość wyboru

Klienci zwracają uwagę na wiele szczegółów. Znaczenie ma nie tylko jakość towarów, ale i dostępne opcje płatności czy też forma dostawy. Jeśli e-handlowiec współpracuje z brokerem, klienci jego sklepu mogą wybrać optymalny sposób dostarczenia paczki. Rozwiązanie to niweluje w znaczący sposób problem porzucanych koszyków. Właściciel e-sklepu może dzięki temu zaoszczędzić sporo środków finansowych, które musiałby przeznaczyć na dodatkowe działania marketingowe.

Usługi brokera są w wielu przypadkach korzystniejszym rozwiązaniem, niż korzystanie z oferty firmy kurierskiej bezpośrednio. Współpraca z pośrednikami z pewnością będzie opłacać się niewielkim przedsiębiorstwom, które dopiero rozpoczynają zdobywanie pozycji na rynku. W przypadku korzystania z usług brokera, klient biznesowy może liczyć na szeroką ofertę oraz atrakcyjne ceny, a do tego nie musi martwić się dodatkowymi formalnościami.