Czy wiesz, na czym polega dropshipping?

Świat zmienia się bardzo szybko, co widać szczególnie w prowadzeniu działalności gospodarczej, otwartej na innowacyjne rozwiązania technologiczne. Handel przeniósł się w dużej części do Sieci, a sprzedawcy szukają przeróżnych sposobów, aby udoskonalić swój biznes i dobrze na tym przy okazji zarobić.

Jak to działa?

Jeszcze wiele osób nie wie, czym jest dropshipping, np.: klient zamawiający towar z danego sklepu często nie ma pojęcia, że towar wysyłać będzie mu firma zewnętrzna. Osoba zbierająca zamówienie staje się jedynie pośrednikiem, wysyłającym zlecenie wysyłki firmie, z którą współpracuje.

Co zyskuje pośrednik? Przede wszystkim nie musi zakładać magazynów i „zamrażać” niesprzedanego towaru. Odchodzą też sprawy związane z zakupem asortymentu i całą sprzedażową logistyką. Te zadania spoczywają już po stronie dostawcy. Małe jest też ryzyko finansowe, a to jest już bardzo ważna kwestia. Taki jest właśnie dropshipping. Hurtownie załatwiają sprawy za Ciebie, a Ty masz więcej czasu na relatywizację marketingowych strategii.

Produkty znajdujące się na półkach w hurtowni, muszą trafić do kanału Twojej sprzedaży. Nie posiadasz go fizycznie na stanie, ale zarządzasz nim wirtualnie. Często dostawca przesyła opis danego produktu, co nie jest na pewno dobre pod kątem wyszukiwarek Google. Dlatego warto zrobić swój unikalny opis i cieszyć się większym ruchem na swojej stronie.

Zysków jest więc dużo, ale trzeba się liczyć także ze stratami. Współpracujesz z jednym dostawcą, dlatego musisz liczyć się z tym, że nie zawsze będzie mógł spełnić wszystkie życzenia klienta co do asortymentu. Wzrasta też koszt zamówień w zależności od ilości wysłanych paczek. Wyższe są także koszty zamówienia towaru w hurtowni niż u producenta. Kolejną wadą dropshippingu jest możliwość niewywiązania się z terminu wysyłki oraz problemy związane z kwestią reklamacji i zwrotów.

Dropshipping najkorzystniejszy jest dla osób, które prowadzą małą działalności i nie dysponują dużym kapitałem. To dobre rozwiązanie także dla osób niedających sobie rady z całą logistyka sprzedaży. Mimo wielu wad tej formy prowadzenia nowoczesnych interesów wciąż przybywa chętnych na tego rodzaju działalność.
W systemie dropshipping hurtownie stają się ważnym ogniwem, biorącym udział w procesie sprzedaży produktu.