Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

czy-reklama-zewnetrzna-jest-skuteczna

Reklama zewnętrzna jest jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na rozpowszechnianie marki. Skupia się na pozyskaniu zainteresowania klientów, kiedy znajdują się poza domem. Efektywność reklamy outdoorowej zależy od wielu czynników, jednak zazwyczaj stanowi ona świetne wsparcie dla rozsławiania działalności gospodarczej. Dowiedz się, dlaczego jest tak skuteczna i jakie formy może przyjmować.

Różne rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna jest ciągle zmieniającą się formą promocji. Jest to spowodowane nie tylko nakładanymi ograniczeniami, ale także rozwojem nowoczesnych technologii. Obecnie popularne są kampanie wykorzystujące zarówno tradycyjne elementy, jak i zaawansowane rozwiązania techniczne. Do najczęściej spotykanych nośników reklam zewnętrznych należą:

  • billboardy,
  • plakaty i afisze,
  • banery,
  • oklejane witryny,
  • reklamy wielkoformatowe,
  • naklejki na samochodach.

Ich tworzeniem zajmują się specjalne agencje kreatywne. Firmy takie jak Happy Island mogą wykonać wiele elementów reklamy zewnętrznej, tworząc spójny i skuteczny marketing wizualny. Doświadczony zespół jest w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym zleceniom.

Nieinwazyjna forma reklamy

Istotną zaletą reklamy zewnętrznej jest to, że potencjalny klient nie jest zmuszany do wzięcia ulotki czy gazetki reklamowej. Billboardy i plakaty nie ingerują też w czas wolny odbiorców, jak ma to miejsce w telewizji. Podczas trwania bloków reklamowych program jest najczęściej zmieniany. Dlatego visual marketing jest tak skuteczny. Fizycznego nośnika na ścianie budynku lub samochodzie nie da się wyłączyć. Jednocześnie nie jest on wpychany klientowi na siłę. Ciągle działający umysł ludzki rejestruje dane podczas spaceru czy jazdy samochodem i zapamiętuje informacje o konkretnej firmie.

Widoczność reklamy zewnętrznej

Dużym atutem reklamy zewnętrznej jest też to, że trafia ona do wielu klientów z różnych grup odbiorczych. Każdy wychodzący z domu mieszkaniec zobaczy plakat czy oklejoną witrynę. Tego rodzaju nośniki widzi się zawsze, przez co kontakt z nimi mają tysiące osób. Niektórzy nawet kilka razy dziennie. Tak częste spotykanie się z komunikatem ułatwia zapisywanie go w pamięci i późniejsze przywołanie.

Nie da się też ukryć, że niektóre elementy wizualne są gigantyczne. Reklamy wielkoformatowe na ścianach budynków mogą osiągać nawet sto metrów kwadratowych. Ciężko jest nie zauważyć tak dużej grafiki. Ponadprzeciętny rozmiar gwarantuje, że nikt nie przejdzie obok takiego banneru obojętnie.

Budowanie zaufania klienta przez reklamę zewnętrzną

Reklama zewnętrzna jest świetnym rozwiązaniem na wiele problemów nowych firm, które zmagają się z brakiem rozpoznawalności. Takie marki nie są zazwyczaj wiarygodne dla klientów. Jest to bariera, która może być pokonana właśnie dzięki outdoorowej formie reklamy. Afisze, banery i billboardy umożliwiają zapoznanie odbiorców z produktami i usługami. Zapamiętują oni przekazane informacje, przez co firma zyskuje szacunek. Z biegiem czasu przedsiębiorstwo może wykreować oryginalny wizerunek i zyskać pewne miejsce na rynku. Dzięki temu może rywalizować nawet z bardziej doświadczonymi konkurentami.